مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-17پزشكي

«شیر خفته» کرونا را بیدار نکنیم؛ سایه «پیک ششم» را جدی بگیریم!


اگر چه این روزها کرونا کمی بی حال شده و از تب و تاب افتاده است، اما بر اساس تجارب پیک های قبلی در کشور، باید مواظب شیر خفته کرونا باشیم و سایه پیک ششم را جدی بگیریم تا در امواج سهمگین آن گرفتار نشویم.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: ویروس 18 ماهه کرونا حالا کمی عقب کشیده و از تب و تاب افتاده است؛ آن هم به واسطه واکسیناسیون عمومی و فراگیری آن که در حال انجام است.

البته در این میان بسیاری از مردم نیز با انجام واکسیناسیون قید رعایت پروتکل های بهداشتی را زده اند و حتی استفاده از ماسک را هم کنار گذاشته اند.

   بر اساس آخرین وضعیت اعلامی از سوی وزارت بهداشت تا کنون 48 میلیون و 15 هزار و 159 نفر دُز اول واکسن کرونا و 23 میلیون و 343 هزار و 118 نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 71 میلیون و 358 هزار و 277 دُز رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به 123 هزار و 876 نفر رسیده است.

در حال حاضر 9 شهر کشور در وضعیت قرمز، 106 شهر در وضعیت نارنجی، 228 شهر در وضعیت زرد و 105 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که وضعیت کنونی کرونا در کشور چگونه بوده و آیا پیک ششم کرونا نیز ایجاد خواهد شد؟ ،گفت: رخداد هر پیک جدیدی تابع عوام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شیر خفته» کرونا را بیدار نکنیم؛ سایه «پیک ششم» را جدی بگیریم!

«شیر خفته» کرونا را بیدار نکنیم؛ سایه «پیک ششم» را جدی بگیریم!