مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-17پزشكي

توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا در کشور


یک اپیدمیولوژیست و رییس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون وزارت بهداشت، ضمن ابراز نگرانی از بروز موج ششم کرونا در کشور، گفت: به نظر می رسد که سرعت کاهش بیماری در کشور کُند و یا حتی متوقف شده و نگرانیم که همانطور که هنوز موج چهارم تمام نشده بود، - دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: از نظر شناسایی و تعداد موارد جدید، به نظر می رسد که سرعت کاهشی بروز بیماری در کشور کُند و یا حتی متوقف شده و طی چند روز اخیر دیگر آن روند کاهشی را که ابتدای مهر ماه داشتیم، نداریم.

از طرفی در کشور نسبت افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده اند و دو هفته از آن گذشته باشد، هنوز در حدی نیست که بتواند برایمان ایمنی و مصونیت قابل ملاحظه ای ایجاد کند.

چند درصد ایرانیان کامل واکسینه شده اند؟ وی افزود: تا تاریخ 21 مهرماه جاری، حدود 75 درصد جامعه واجد شرایط واکسیناسیون، یعنی افراد بالای 12 سال، دز اول شان را دریافت کردند و حدود یک سوم جمعیت یعنی 35 درصد هر دو دز را دریافت کرده اند.

با این حال آن نسبتی که دو دز واکسن را دریافت کردند و دو هفته هم از آن گذشته که در این صورت انتظار داریم مصونیت در آنها ایجاد شده باشد، فقط حدود 25 درصد یا یک چهارم جمعیت واجد شرایط و بالای 12 سال است که انتظار داریم اکثریت این 25 درصد نسبت به ابتلای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا در کشور

توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا در کشور