مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 21:452021-10-16بين الملل

آمریکا به دلیل اقدامات بایدن افول خواهد کرد


وزیرخارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ سیاست های این کشور در زمان فعلی را زیر سؤال برد.

- به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی اذعان کرد که آمریکا به دلیل اقدامات جو بایدن رییس جمهور کنونی این کشور ضعیف شده و افول خواهد کرد.

پمپئو که با شبکه خبری فاکس نیوز مصاحبه می کرد، گفت: من فکر می کنم که جهان بسیار نگران است و بسیاری نگران هستند که آمریکا در حال ترک عرصه جهانی است.

وزیرخارجه دولت ترامپ با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و رها کردن تسلیحات آمریکایی در این کشور گفت: وقتی شما از افغانستان بدون در نظر گرفتن پیامدها و تعامل با آن و اطمینان از خوب بودن شرایط عقب نشینی می کنید، با افول آمریکا مواجه خواهید شد .

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین ادعا کرد که اگر شما این را شفاف نسازید که متحد خلل ناپذیری برای اسراییل هستید، ایران به حماس در نوار غزه راکت می دهد و آنها راکت ها را به سوی اسراییل شلیک می کنند .

به گفته پمپئو، اگر شما درک نکنید که انرژی آمریکا، ابزار امنیت ملی قدرتمند فوق العاده ای است اما به جای آن شما آن را بسته و به روس ها دسترسی به بازار اروپایی ها را بدهید و از خاورمیانه بخواهید که ظرفیت تولیدی بیشتری ایجاد کند، شما آمریکا را در معرض خطر قرار داده اید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دلیل اقدامات بایدن افول خواهد کرد

آمریکا به دلیل اقدامات بایدن افول خواهد کرد