مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 19:252021-10-16اقتصادي

علوفه گلخانه ای در یزد تولید شد


پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی یزد موفق شدند برای اولین بار در کشور پرورش و تولید علوفه دامی را در فضای گلخانه امکان پذیر کنند.

- اظهار داشت: طرح یک ساله تحقیقاتی تولید علوفه دامی در فضای گلخانه، از فروردین ماه امسال در فضای 1500 متر مربع گلخانه آغاز شد.

وی افزود: این طرح پژوهشی روی 10 گونه علوفه ای انجام شد و تاکنون سورگوم با عملکرد 120 تن در هکتار در سه مرحله برداشت موفق تر از سایر گونه ها در فضای گلخانه بوده، هر چند تحقیقات بر سایر گونه ها ادامه دارد.

وکیلی ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح یک ساله است، پیش بینی می کنیم عملکرد سورگوم تا پایان سال دو برابر این میزان باشد.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: مصرف آب در این نوع کشت 80 درصد کمتر از روش غیر گلخانه ای است و این گونه های علوفه ای در گلخانه هایی با سازه های ضعیف قابل پرورش است و برای پرورش آن از آب های کم کیفیت نیز می توان استفاده کرد.

وکیلی افزود: با توجه به اینکه گیاهان علوفه ای از رشد خوبی برخوردارند و می توانند با مصرف عناصر اضافی موجود در خاک در امر تعادل بخشی عناصر خاک موثر باشد از آن گیاهان می توان به عنوان محصولات بین دو کشت در گلخانه ها استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوفه گلخانه ای در یزد تولید شد

علوفه گلخانه ای در یزد تولید شد