مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 18:452021-10-16بين الملل

ماکرون بابت کشتار الجزایری ها عذرخواهی نکرد اما جنایت اکتبر 1961 را محکوم کرد


رییس جمهوری فرانسه جرائم پلیس فرانسه علیه اقلیت الجزایری در پاریس در 17 اکتبر 1961 را محکوم کرد و آن را جرائمی نابخشودنی علیه تظاهرکنندگان خواند.

- رییس جمهوری فرانسه جرائم پلیس فرانسه علیه اقلیت الجزایری در پاریس در 17 اکتبر 1961 را محکوم کرد و آن را جرائمی نابخشودنی علیه تظاهرکنندگان خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در پی مراسم شصتمین سالگرد وقایع اکتبر امروز، شنبه گفت، جرائمی که در آن شب تحت نظارت موریس پاپون (رییس پلیس وقت پاریس) رخ داد، از نظر جمهوری نابخشودنی است.

به نقل از یورونیوز، در تظاهراتی که 17 اکتبر 1961 پیش از سوی مخالفان و معترضان حاکمیت فرانسه بر الجزایر در پاریس برگزار شد، نیروهای پلیس با حمله به معترضان تعدادی از معترضان را به قتل رساندند.

تلفات این کشتار همچنان نامشخص باقی مانده است اما مورخان معتقدند احتمالا صدها نفر در آن کشتار جان خود را از دست داده اند.

با این حال روسای جمهوری فرانسه همواره از به رسمیت شناختن این کشتار خودداری کردند اما امانوئل ماکرون روز 17 اکتبر در این مراسم حاضر شد.

ماکرون البته بابت این مساله عذرخواهی نکرد اما در عین حال سرکوب مرگبار پلیس در آن روز را اتفاقی غیرقابل توجیه دانسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون بابت کشتار الجزایری ها عذرخواهی نکرد اما جنایت اکتبر 1961 را محکوم کرد

ماکرون بابت کشتار الجزایری ها عذرخواهی نکرد اما جنایت اکتبر 1961 را محکوم کرد