مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 16:502021-10-16اقتصادي

مخالفت عربستان با افزایش عرضه فراتر از توافق اوپک پلاس


وزیر انرژی عربستان مخالفت خود را با پیشنهاد افزایش عرضه نفت فراتر از توافقنامه همکاری کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرد.

- به نقل از وزارت نفت، رویترز نوشت: عبدالعزیز بن سلمان در همایش بین المللی انرژی ویک روسیه در مسکو ضمن رد درخواست ها برای افزایش سریع تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس (تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک) گفت: این ائتلاف به اندازه کافی برای ایجاد ثبات در بازار تلاش می کند.

وی افزود: امروز در بازار نفت شاهد افزایش 29 درصدی قیمت هستیم در حالی که در مقابل افزایش 500 درصدی قیمت گاز طبیعی، 300 درصدی قیمت زغال سنگ و 200 درصدی مایعات گازی را مشاهده می کنیم.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: ائتلاف اوپک پلاس به عنوان به اصطلاح تنظیم کننده بازار نفت کار قابل توجهی برای ثبات بازارهای جهانی نفت خام انجام داده است.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: بازارهای گاز، بازارهای زغال سنگ و دیگر منابع انرژی به نهادی تنظیم کننده نیاز دارند، این وضع به ما می گوید که مردم باید آنچه اوپک پلاس انجام داده و آنچه را که به دست آورده است به عنوان الگوی مشابه استفاده کنند.

وی درباره درخواست مصرف کنندگان بزرگ مانند آمریکا از اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید به منظور مهار قیمت نفت، گفت: من به همه می گویم که ما تولید را افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت عربستان با افزایش عرضه فراتر از توافق اوپک پلاس

مخالفت عربستان با افزایش عرضه فراتر از توافق اوپک پلاس