مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 14:502021-10-16اقتصادي

خسارت 800 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی


مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: از اسفندماه 98 تا پایان شهریورماه 1400 بالغ بر 800 میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان مرکزی وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر طول 2 سال اخیر از طریق سامانه کارا تسهیلات کم بهره به فعالان گردشگری داده شد، علاوه بر آن امسال بازپرداخت وام ها و تخفیف مالیاتی و … در قالب بسته های حمایتی انجام گرفت، اما خسارات بسیار بالا بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: 113 میلیارد تومان تسهیلات به تأسیسات گردشگری استان اختصاص یافته است و از اسفندماه 98 تا پایان شهریورماه 1400 بالغ بر 800 میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان مرکزی وارد شده است و تاکنون 55 تا 60 درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن 62 پروژه سرمایه گذاری در استان، عنوان کرد: شاید استان مرکزی در صدور پروانه موافقت اصولی عقب باشد، اما در صدور مجوز پروانه ساخت از استان های برتر کشور است.

مرزبان در خصوص توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی اظهار کرد: از 6 اقامتگاه به 24 اقامتگاه در سال جاری رسیده ایم و روند بررسی 24 روستای هدف گردشگری از سوی وزارتخانه در حال انجام است، همچنین 28 منطقه نمونه گردشگری از جمله غار نخجیر در استان وجود دارد که می توان به سرمایه گذار واگذار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 800 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

خسارت 800 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی