مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 14:452021-10-16بين الملل

انفجارهای مساجد شیعه و سنی؛ طرح فتنه آمریکا در افغانستان


سردبیر روزنامه رای الیوم در تحلیلی به بررسی طرح آمریکا برای ایجاد فتنه های فرقه ای در افغانستان پرداخته است که ممکن است نمونه های اولیه این فتنه حملات به مساجد شیعه و سنی در افغانستان باشد.

- انفجارهای مساجد شیعه و سنی؛ طرح فتنه آمریکا در افغانستان سردبیر روزنامه رای الیوم در تحلیلی به بررسی طرح آمریکا برای ایجاد فتنه های فرقه ای در افغانستان پرداخته است که ممکن است نمونه های اولیه این فتنه حملات به مساجد شیعه و سنی در افغانستان باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالباری عطوان، سردبیر و تحلیلگر این روزنامه در تحلیل خود نوشت، ایالات متحده آمریکا شبانه روز ادعا می کند که از نظر تحکیم ارزش های دموکراسی، آزادی ها، همزیستی و تسامح بین اقوام و مذاهب ابرقدرت است؛ در حالی که واقعیت کاملا متفاوت است و آمریکا حامی اصلی فتنه انگیزی فرقه ای و قومی و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشورها و جوامع است بخصوص کشورهایی که رهبری آنها نمی خواهند مطیع و رام سیاست ها و پروژه های نظامی و اقتصادی آمریکا باشند.

افغانستان بیش از 20 سال از جنگ ها و درگیری های فرقه ای بخصوص میان شیعه و سنی مگر به صورت نادر در امان بود اما این تصویر چند هفته پس از شکست تحقیرآمیز آمریکا، پیروزی طالبان، خروج همه نیروهای آمریکایی از کابل و فرار اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفجارهای مساجد شیعه و سنی؛ طرح فتنه آمریکا در افغانستان

انفجارهای مساجد شیعه و سنی؛ طرح فتنه آمریکا در افغانستان