مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 14:202021-10-16پزشكي

گزارش تلخ پزشکی قانونی از مسمومیت های مرگبار


مطابق آمار های گردآوری شده در پنج ماهه نخست سال جاری، 972 نفر (شامل 616 مرد و 356 زن) بر اثر مسمومیت در کشور جان خود را از دست دادند، این تعداد در مدت مشابه سال قبل برابر با 927 نفر بود که نشانگر افزایش 4.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، همه ساله در کشور تعدادی از افراد به دلیل مسمومیت جان خود را از دست می دهند، مسمومیت هایی که گاه از سر بی اطلاعی و یا بی توجهی به هشدار های ارائه شده درباره مصرف برخی دارو ها و مواد یا استفاده نادرست از وسایل گرمایشی روی می دهد.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، تلفات مسمومیت که شامل مواردی همچون مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، مسمومیت دارویی یا مسمومیت با سم (قرص برنج، سیانور و سرب) است، در پنج ماهه نخست سال جاری منجر به مرگ 972 نفر شده که بیشترین آن با 569 فوتی مربوط به مسمومیت با سم بوده است.

در این گزارش با ارائه آمار های سازمان پزشکی قانونی کشور از موارد مسمومیت در پنج ماهه امسال و سال گذشته، نگاهی نیز به برخی پرونده های ارجاعی به آزمایشگاه سم شناسی قانونی خواهیم داشت که نشان می دهد چگونه در برخی موارد کوچک ترین سهل انگاری و غفلت موجب مرگ افراد بر اثر مسمومیت شده است.

مطابق آمار های گردآوری شده در پنج ماهه نخست سال جاری، 972 نفر (شامل 616 مرد و 356 زن) بر اثر مسمومیت در کشور جان خود را از دست دادند، ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تلخ پزشکی قانونی از مسمومیت های مرگبار

گزارش تلخ پزشکی قانونی از مسمومیت های مرگبار