مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-16دانش

سریع ترین کوتوله سفید جهان شناسایی شد


یک کوتوله سفید به لطف گاز خروجی از ستاره کوتوله قرمز مجاور خود، سریع ترین کوتوله سفیدی است که تا به حال مشاهده شده است و هر 25 ثانیه یک بار به دور خود می چرخد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: اگر بتوانیم بر روی این ستاره کوتوله سفید تازه کشف شده فرود بیاییم، یک روز کامل در آن تنها 25 ثانیه طول می کشد.

دانشمندان دانشگاه وارویک انگلیس سریع ترین کوتوله سفیدی را که تا به امروز مشاهده شده است، شناسایی کرده اند که هر 25 ثانیه یک بار به دور خود می چرخد.

این ستاره کوتوله که LAMOST J0240+1952 نام دارد، رکورددار قبلی را که هر 30 ثانیه یک بار به دور خود می چرخد، با پنج ثانیه چرخش سریع تر شکست داد.

ستاره کوتوله سفید LAMOST J0240+1952 بیش از دو بار در هر دقیقه به دور خود می چرخد و بدون در نظر گرفتن ستاره های نوترونی که هسته های فروپاشیده ستاره های عظیم هستند، این کشف باعث می شود تبدیل به سریع ترین ستاره ای شود که تا به حال توسط جامعه علمی مشاهده شده است.

این کشف توسط اینگرید پلیسولی منجم دانشگاه وارویک و همکارانش پس از مشاهده یک نور انفجاری حاصل از یک ستاره کوتوله سفید که در نزدیکی یک ستاره کوتوله قرمز قرار دارد، حاصل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریع ترین کوتوله سفید جهان شناسایی شد

سریع ترین کوتوله سفید جهان شناسایی شد