مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-16بين الملل

ناآرامی های بیروت و نوک پیکان فتنه ای که به سمت طراح آن بازگشت


اتفاق پنج شنبه سیاه بیروت منتهی به یک نتیجه جالب شد که چشم فتنه را نشانه گرفت و آن هم حضور پر قدرت طرفداران مقاومت در سطح شهر و تلاش برای کنترل بحران و جلوگیری از انتشار حملات بود و در عین نمای ترسناک استقرار افراد مسلح، - خبرگزاری فارس از قم: خیابان های جنوب بود و همزمان با سفر ویکتوریا نولند معاون ویز امور خارجه آمریکا به این شهر رخ داد بررسی کنیم باید به لحاظ ، سیاسی و اقتصادی موضوع را تحلیل کنیم چون درواقع اتفاق بیروت برآیند حوادث و ریشه هایی متعدد بود.

از نظر تاریخی بحران بیروت مردم لبنان را به سمت و یاد حادثه سال 1975 در 40 سال پیش و جنایت فالانژهای لبنانی انداخت که در همین محله یعنی شیاح و عین الرمانه رخ داد و موجب جنگی داخلی شد که مدتها ادامه داشت.

از لحاظ سیاسی نیز ریشه اتفاقات به بی سر و سامان بودن اوضاع لبنان در حدود 20 ماه گذشته و خلاء 13 ماهه اداره دولت و بی کفایتی چندین کاندیدای نخست وزیری برمیگردد که تعیین تکلیف کشور را به تعویق انداختند تا جایی که مردم از نظر سیاسی شاهد یک تنگنا و بن بست وسیع در حکمرانی کشور شدند.

از نظر اقتصادی نیز لبنانی هایی که همواره به رفاه و خوش نشینی معروف بودند در 30 ماه گذشته به وضعیتی دچار شدند که بیشترین فشارها را که حتی در فکر ایشان هم نمی گنجید تجربه کردند تا جایی که بطور مثال واحد پول ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناآرامی های بیروت و نوک پیکان فتنه ای که به سمت طراح آن بازگشت

ناآرامی های بیروت و نوک پیکان فتنه ای که به سمت طراح آن بازگشت