مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-16بين الملل

گزارش تاییدنشده دویچه وله: یک هیات سعودی به تهران سفر کرده است


یک رسانه غربی در یادداشتی درباره ادامه مذاکرات ریاض و تهران گزارش داد، گفته شده که یک هیات سعودی به ایران سفر کرده اما این سفر به صورت رسمی تایید نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صفحه اینترنتی شبکه آلمانی دویچه وله یادداشتی تحلیلی درباره چرایی بهبود روابط پرتنش ایران و با این عنوان منتشر شده است: چرا هم اکنون روابط سعودی-ایران دارد گرم می شود؟ در ابتدای این یادداشت آمده است: روابط سرد بین عربستان سعودی و ایران دارد گرم می شود و شاید به احیای روابط (دیپلماتیک) دوجانبه بیانجامد.

از یک منظر واقعگرایانه، شاید به زودی دفاتر دیپلماتیک (بین ایران و عربستان سعودی) باز شود اما بعید است که دو کشور به متحدان نزدیک تبدیل شوند .

دویچه وله نوشت: عربستان سعودی و ایران که رقبای منطقه ای هستند، در سال جاری میلادی (2021) بیشتر از کل پنج سال گذشته با یکدیگر ملاقات کرده اند.

چهار نشست در بغداد و یک دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، نشان دهنده تداوم گرم شدن روابط دوجانبه است؛ روابطی که از سال 2016 متوقف شده بود .

به روایت این رسانه غربی، در آن سال (2016) به دنبال اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه از سوی ریاض، معترضان به نمایندگی های دیپلماتیک عربستان در جمهوری اسلامی (ایران) حمله کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تاییدنشده دویچه وله: یک هیات سعودی به تهران سفر کرده است

گزارش تاییدنشده دویچه وله: یک هیات سعودی به تهران سفر کرده است