مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-16اقتصادي

ماموریت دانش بنیان ها در آب های زیرزمینی مشخص شد/ تکمیل مطالعات اکتشافی آب های ژرف


آخرین وضعیت پروژه کشف آب های ژرف در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نشان می دهد که مطالعات مربوطه در حال تکمیل بوده و ماموریت فناوران در این زمینه مشخص شده است.

- ، چندسال است که چراغ هشدار بحران آبی در کشور روشن شده و نمود این وضعیت را می توان در عدم تامین آب بسیاری از مناطق کشور مشاهده کرد.

فناوری های مختلفی همچون بازچرخانی با روش های علمی، استفاده مجدد از آب های شور با دستگاه های ایرانی، جلوگیری از تبخیر آب های سطحی به تجهیزات ایران ساخت، بهره مندی از زه آب های کشاورزی از طریق آبیاری های هوشمند و … به عنوان راهکارهایی شناخته شده اند که در بحران آبی مورد استفاده قرار می گیرند.

این فناوری ها نشان از دایره وسیع تکنولوژی های کاربردی در حوزه آب است که کم و بیش توسط محققان کشور و شرکت های دانش بنیان ارائه شده اند.

اما در این میان کشف آب های ژرف نیز از دیگر تدبیرهایی محسوب می شود که در کشورهای دارای ظرفیت همچون ایران به عنوان یکی دیگر از راهکاری بهره وری از آب های زیرزمینی مطرح می شود.

آب های ژرف همان برف های ذوب شده ای هستند که در لایه های سنگی عمیق قرار دارند و عمدتاً در فواصل خیلی زیاد از مخازن این آب ها واقع شده اند که با حجم زیاد و سرعت کم از طریق شکستگی ها به درون زمین نفوذ کرده و به مخازن آب ژرف می رسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت دانش بنیان ها در آب های زیرزمینی مشخص شد/ تکمیل مطالعات اکتشافی آب های ژرف

ماموریت دانش بنیان ها در آب های زیرزمینی مشخص شد/ تکمیل مطالعات اکتشافی آب های ژرف