مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 20:252021-10-15بين الملل

انفجار بمب جان 2 نظامی ترکیه ای را در سوریه گرفت


این واقعه ساعاتی پس از آن روی می دهد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه عصر جمعه درخصوص موضع کشورش در سوریه گفته بود که نبرد ما در سوریه در  آینده به صورت متقاوفت تر ادامه خواهد یافت.

- انفجار یک بمب کنار جاده ای در شمال غرب سوریه جان 2 نظامی ترکیه را گرفته است و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این بمب در مسیر حرکت یک کاروان نظامی ترکیه در ادلب رخ داده است.

این واقعه ساعاتی پس از آن روی می دهد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه عصر جمعه درخصوص موضع کشورش در سوریه گفته بود که نبرد ما در سوریه در آینده به صورت متقاوفت تر ادامه خواهد یافت.

ارتش ترکیه از سال 2016 در 2 عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دی ماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در 25 مهرماه 98 برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دمکراتیک سوری از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفجار بمب جان 2 نظامی ترکیه ای را در سوریه گرفت

انفجار بمب جان 2 نظامی ترکیه ای را در سوریه گرفت