مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 01:102021-09-28بين الملل

تاریخ نشست بعدی کارگروه قانون اساسی سوریه اعلام شد


«گیر پیترسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز سه شنبه اعلام کرد، ششمین دور از نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه 18 اکتبر (26 مهر) در ژنو برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روسیا الیوم، پیترسون اعلام کرد که طرف های سوری با از سرگیری مذاکرات موافقت کردند.

وی افزود: کارگروه تدوین قانون اساسی سوریه که 45 عضو دارد 18 اکتبر در ژنو مذاکرات را آغاز می کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه همچنین خواستار اجرای کامل قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص سوریه شد.

پیش تر بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفته بود که دمشق مخالف هر گونه دخالت خارجی در فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی یا تلاش برای تحمیل جدول های زمانی ساختگی است.

تغییر قانون اساسی سوریه یکی از اقداماتی است که در جریان حل بحران این کشور از سوی مخالفان دولت براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد همواره به عنوان یکی از خواسته های مهم در جریان نشست های آستانه و سوچی مطرح و از سوی کشور های ضامن برای حل این بحران دنبال شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم 28 آذرماه 1394 قطعنامه شماره 2254 را با عنوان نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه با اجماع اعضاء تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ نشست بعدی کارگروه قانون اساسی سوریه اعلام شد

تاریخ نشست بعدی کارگروه قانون اساسی سوریه اعلام شد