مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 19:202021-09-28اجتماعي

دلیل ایجاد لکه ارغوانی رنگ در رودخانه کارون چه بود؟ + عکس


اداره محیط زیست خوزستان اعلام کرده که لکه ارغوانی رنگ در رودخانه کارون در اثر تخلیه مقادیری پرمنگنات پتاسیم از تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان بوده است.

- جی پلاس؛ اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص مشاهده لکه ارغوانی رنگ در رودخانه کارون توضیحی ارائه داد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای توضیح داد: "در پی انتشار کلیپ مشاهده لکه رنگ ارغوانی در رودخانه کارون در فضای مجازی به اطلاع می رساند: در تاریخ سوم مهرماه لکه ارغوانی رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی (بالادست پل ششم) مشاهده شد که بلافاصله نیروهای اداره حفاظت محیط زیست اهواز در محل حاضر شدند و مشخص شد لکه رنگی فوق در اثر تخلیه مقادیری پرمنگنات پتاسیم از تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان بوده است.

این شرکت در سال های قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم جهت ضدعفونی آب، رنگ بری و ضد بو از آب های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که استفاده از آن به صورت پایلوت انجام شده و به دلیل عدم موفقیت استفاده از آن متوقف شد.

مقادیری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که اخیراً مسئولین این تصفیه خانه بدون هماهنگی، جهت استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل ایجاد لکه ارغوانی رنگ در رودخانه کارون چه بود؟ + عکس

دلیل ایجاد لکه ارغوانی رنگ در رودخانه کارون چه بود؟ + عکس