مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 15:352021-09-28حوادث

دستگیری 7 حفار اشیای تاریخی آستارا در روز اربعین


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از دستگیری هفت حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در این شهرستان، همزمان با روز اربعین خبر داد.

- ایسنا/گیلان رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از دستگیری هفت حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در این شهرستان، همزمان با روز اربعین خبر داد.

مجتبی آب روشن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی یک عملیات مشترک در روز تعطیل رسمی اربعین سرور و سالار شهیدان (دوشنبه 5 مهر 1400)، تعداد 7 نفر حفار غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات با دستور قاضی دادگستری و هماهنگی فرماندهان انتطامی و هنگ مرزی شهرستان، برگزار شد، ادامه داد: مأموران هنگ مرزی شهرستان موفق شدند پس از شناسایی، این حفاران را در یک عملیات با برنامه، همراه با آلات و ادوات حفاری دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی کنند.

آب روشن، خاطرنشان کرد: طبق ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی جرم محسوب می شود و مجازات خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: اگر حفاری غیرمجاز در اماکن و محوطه های تاریخی ثبت ملی شده و یا بقاع متبرکه صورت گیرد، طبق قانون به حداکثر مجارات محکوم می شوند و اشیا مکشوفه به نفع وزارت میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 7 حفار اشیای تاریخی آستارا در روز اربعین

دستگیری 7 حفار اشیای تاریخی آستارا در روز اربعین