مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 13:352021-09-28اجتماعي

طوفان گرد و غبار چگونه پایتخت را در نوردید؟


کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به دنبال افزایش سرعت باد به حدود 11 متر بر ثانیه در اواسط روز یکشنبه (4 مهرماه) که از سمت غرب تهران آغاز شد، - کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به دنبال افزایش سرعت باد به حدود 11 متر بر ثانیه در اواسط روز یکشنبه (4 مهرماه) که از سمت غرب تهران آغاز شد، حجم زیادی از گرد و غبار به شهر وارد شد و عدم بارش مناسب باران و خشکی زمین نیز این شرایط را تشدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سولماز احدی اظهار کرد: با بروز این شرایط، در ایستگاه های شهر تهران، شاهد افزایش شاخص ذرات معلق به ویژه ذرات معلق کمتر از 10 میکرون (PM10 )بودیم و در ساعت 13 شاخص میانگین برخط این آلاینده از مرز سلامت عبور کرد.

روند افزایشی شاخص این آلاینده با رشدی قابل ملاحظه ادامه یافت و در ساعت 15 شاخص ذرات معلق کمتر از 2.

5 میکرون (PM2.

5) نیز وارد شرایط ناسالم برای گروه های حساس شد.

این در حالی بود که در این ساعت، شاخص برخط آلاینده PM10 به عدد 190 رسید و فراتر بودن شاخص ذرات درشت تر در بیشتر ساعات این روز، نشانگر بروز شرایط گرد و خاک در شهر تهران بود.

احدی اضافه کرد: شاخص ذرات PM10 در ساعت 16 وارد شرایط ناسالم برای عموم افراد شد و روند صعودی خود را ادامه داد؛ به گونه ای که بیشترین میانگین شاخص ثبت شده در ساعت 18 برابر با 266 برای آلایند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان گرد و غبار چگونه پایتخت را در نوردید؟

طوفان گرد و غبار چگونه پایتخت را در نوردید؟