مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-28بين الملل

قول آمریکا به فرانسه برای حمایت پایدار از تلاش های ضد ترور پاریس در آفریقا


وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی اش گفت، فرانسه از حمایت مداوم واشنگتن برای تلاش های مقابله با تروریسم در منطقه ساحل آفریقا برخوردار است.

- وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی اش گفت، فرانسه از حمایت مداوم واشنگتن برای تلاش های مقابله با تروریسم در منطقه ساحل آفریقا برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه 5000 سرباز در منطقه ساحل در غرب آفریقا با هدف مقابله با شبه نظامیان دارد و مورد حمایت لجستیکی آمریکا نیز هست.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در ژوئن سال جاری میلادی گفته بود که این کشور در حال کاستن از تعداد نیروهایش در منطقه مذکور است.

گفتگوی تلفنی ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با فلورانس پارلی، همتای فرانسوی اش در حالی صورت گرفت که واشنگتن به دنبال احیای روابطش با پاریس پس از آن است که آمریکا 15 سپتامبر 2021 توافق امنیتی را با استرالیا و انگلیس اعلام کرد که بر اساس آن، قرارداد بزرگ دفاعی دولت کانبرا با پاریس برای زیردریایی های اتمی متوقف شد.

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا رهبری فرانسه را در ارتباط با مقابله علیه تروریسم مورد قدردانی قرار داد و به او تضمین کرد که آمریکا از این ماموریت مهم حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قول آمریکا به فرانسه برای حمایت پایدار از تلاش های ضد ترور پاریس در آفریقا

قول آمریکا به فرانسه برای حمایت پایدار از تلاش های ضد ترور پاریس در آفریقا