مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:452021-09-28اقتصادي

آتش سوزی یا آتش زدن؛ فاجعه نابودی زاگرس را باور کنید


ماجرای آتش سوزی های سریالی جنگل های زاگرس به کلاف پیچیده ای تبدیل شده است و در سایه بی توجهی مسؤولان این سرمایه ملی غیرقابل جایگزین به سرعت از دست می رود و یک سؤال همچنان بی جواب مانده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که فعالان محیط زیست و کشاورزان و باغداران استان فارس در سال زراعی جاری پشت سر گذاشتند، فراوانی آتش سوزی در جنگل های متراکم و مراتع و باغات و زمین های کشاورزی این استان بود که علاوه بر خسارت های زیست محیطی و مالی، تلفات جانی و انسانی بسیار دردناک و سنگینی را نیز به دنبال داشته است.

 استان فارس یکی از غنی ترین عرصه های زیست محیطی کشور بوده که به دلیل برخورداری از اقلیم آب و هوایی ویژه، گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

حفظ و حراست از این گونه های بی بدیل، یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان فارس، به ویژه فعالان محیط زیست و حامیان طبیعت در این استان است.

 گونه هایی که در آتش سوزی های بی سابقه و عمدی چند ماه اخیر در استان فارس، سوخته و از بین رفته اند و به اذعان کارشناسان این حوزه، امکان جایگزینی و کاشت و رویش مجدد آن ها بسیار ضعیف یا غیر ممکن است.

آتش سوزی هایی که بیشتر بر اثر دخالت مستقیم عامل انسانی و بیشتر در نقاط ویژه و برخوردار از جنگل های متراکم و دارای گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی یا آتش زدن؛ فاجعه نابودی زاگرس را باور کنید

آتش سوزی یا آتش زدن؛ فاجعه نابودی زاگرس را باور کنید