مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:302021-09-28فناوري

بازداشت اعضای سه باند در رابطه با پیامک های آلوده سامانه ثنا


دادستان کرج با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی سامانه «ثنا» و نصب بدافزار بر روی گوشی قربانی، افزایش آگاهی را مهمترین مانع در برابر این کلاهبرداری دانست.

- ایسنا/البرز دادستان کرج با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا و نصب بدافزار بر روی گوشی قربانی، افزایش آگاهی را مهمترین مانع در برابر این کلاهبرداری دانست.

حسن مددی با اشاره به تشکیل چندین فقره پرونده در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک آلوده به لینک بدافزار و خالی شدن حساب کاربران، گفت: در این ترفند با عنوان سامانه ثنا ، عده ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود و نصب بدافزار و واریز وجوه اندک می کنند.

مددی افزود: این بدافزار قابلیت ارسال و دریافت پیامک از گوشی قربانی خود را دارد و مجرمین با استفاده از این قابلیت و به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران، اقدام به برداشت و خالی کردن حساب قربانیان خود می کنند.

وی با اشاره به بازداشت چندین نفر در این رابطه با دستور قضایی تصریح کرد: مهمترین عامل در ناکام کردن این نوع ترفندهای کلاهبرداری، افزایش آگاهی ها در این خصوص است؛ کاربران حتما توجه داشته باشند که خدمات الکترونیک قضایی از قبیل مشاهده اطلاعات و ابلاغ رایگان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت اعضای سه باند در رابطه با پیامک های آلوده سامانه ثنا

بازداشت اعضای سه باند در رابطه با پیامک های آلوده سامانه ثنا