مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:202021-09-28اقتصادي

130 مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در همدان


مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان با تأکید بر محدود بودن میزان اراضی کشاورزی در کشور و رابطه مستقیم حفظ کاربری اراضی کشاورزی با امنیت غذایی از بیش از 130 مورد تخریب و قلع و قمع در نیمه اول سالجاری در استان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان با تأکید بر محدود بودن میزان اراضی کشاورزی در کشور و رابطه مستقیم حفظ کاربری اراضی کشاورزی با امنیت غذایی از بیش از 130 مورد تخریب و قلع و قمع در نیمه اول سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، هوشنگ کرمی با بیان اینکه امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی کشاورزی محقق می شود، گفت: در نیمه اول سال جاری 1008 تغییرکاربری شناسایی شده است.

وی افزود: اراضی زراعی در ایران روز به روز در حال کاهش است و تنها از 18 میلیون هکتار از اراضی کشور محصول برداشت می شود؛ به عبارتی دیگر 9 درصد از اراضی مربوط به اراضی زراعی و باغی است و 91 درصد دیگر را زمین های مسکونی، کویر، کوه و اراضی غیر قابل کشت تشکیل داده اند، همچنین از میان این 18 میلیون هکتار به ازای هر یک هکتار، به طور میانگین 8 تن محصول برداشت می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر کاربری یک هکتار زمین را به هر دلیلی به کاربری غیرکشاورزی تغییر دهیم، 8 تن محصول را از دسترس خارج می کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

130 مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در همدان

130 مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در همدان