مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:102021-09-28اقتصادي

سهم نیم درصدی لوازم خانگی از صادرات


طبق گفته های یک اقتصاددان، صنعت لوازم خانگی در سال گذشته سهم حدود نیم درصدی در صادرات کشور داشته، بازاری به بزرگی 400 میلیون نفر در کشورهای منطقه و همسایگان برای آن مهیاست و به گفته دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز ظرفیت صادرات 4 میلیارد دلاری به عراق وجود دارد.

- طبق گفته های یک اقتصاددان، صنعت لوازم خانگی در سال گذشته سهم حدود نیم درصدی در صادرات کشور داشته، بازاری به بزرگی 400 میلیون نفر در کشورهای منطقه و همسایگان برای آن مهیاست و به گفته دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز ظرفیت صادرات 4 میلیارد دلاری به عراق وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جهانبخش سنجابی شیرازی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، رییس سابق پژوهشگاه استاندارد ایران، در میزگرد صیانت از صنعت لوازم خانگی در برابر مافیای واردات ، با هرگونه ممنوعیت واردات و صادرات در دراز مدت مخالفت کرد و گفت: ممنوعیت ها ممکن است در کوتاه مدت آثار مثبتی به همراه داشته باشد، اما در میان و بلندمدت ناکارآمدکننده اقتصاد است.

اما در شرایطی همچون شرایط کنونی که با محدودیت منابع ارزی مواجهیم، هر اقدامی در کوتاه مدت که بتواند هزینه های ارزی ما را کاهش دهد مقبول است و صیانت از تولید داخلی در این شرایط معنی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم نیم درصدی لوازم خانگی از صادرات

سهم نیم درصدی لوازم خانگی از صادرات