مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:052021-09-28پزشكي

احتمال بومی شدن ویروس کرونا وجود دارد


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا در آینده به عنوان یک ویروس آندمیک «بومی» در جهان باقی بماند و همانند آنفلوآنزا هرساله با شدت کمتری شیوع یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر علیرضا ناجی در گفت و گو با ایرنا افزود: ریشه کنی ویروس کووید19 بعید است اما اگر سطح مناسبی از واکسیناسیون در دنیا داشته باشیم، سرعت و گردش انتقال ویروس کاهش می یابد و با افزایش میزان واکسیناسیون بیماری به صورت آندمیک درمی آید و مانند آنفلوآنزا می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که کرونا هم مانند آنفلوآنزا به یک بیماری آندمیک یا بومی تبدیل شود، در واقع گردش ویروس کاهش می یابد و می توان تدابیری به کار برد و افرادی که دارای فاکتور خطر هستند و احتمال مرگ و میر آنها وجود دارد، سالانه علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

این ویروس شناس اظهار داشت: البته تا این مسیر راه درازی در پیش است چون همه کشورها سیاست یکنواختی ندارند و برخی کشورها هنوز واکسیناسیون را شروع نکرده اند و منابع لازم برای این اقدام را ندارند.

ناجی تصریح کرد: کشورها در برابر واکسینه کردن مردم دارای نقاط قوت و ضعف هستند، البته باید اقدامات غیردرمانی شامل تقویت سطح بهداشت اجتماعی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بومی شدن ویروس کرونا وجود دارد

احتمال بومی شدن ویروس کرونا وجود دارد