مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:052021-09-28اقتصادي

برنامه وزارت نفت برای تشویق سرمایه گذاران چیست؟


با وجود بی توجهی هایی که در گذشته به طرح های پتروپالایشگاهی شده، لازم است وزارت نفت با انجام اقداماتی علاوه بر بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، وقوع تحریم ها و به دنبال آن کاهش شدید صادرات نفت خام ایران که منجر به کاهش منابع ارزی کشور شد را می توان یکی از عوامل اصلی تورم در سال های اخیر و همچنین سال های ابتدایی دهه نود دانست.

در واقع در سال های اخیر میانگین صادرات نفت ایران از 2.

7 میلیون بشکه به حدود 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت و این به معنای کاهش درآمد ارزی حاصل از فروش روزی 2 میلیون بشکه نفت خام، معادل 30 میلیارد دلار در هر سال و 60 میلیارد دلار، در دو سال اخیر است.

کارشناسان معتقدند این عدم النفع به دلیل کمبود ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی رخ داده است.

مجلس پایه گذار نهضت پتروپالایشگاه سازی منابع نفت گسترده، قرارگیری در یک منطقه استراتژیک و دسترسی به بازارهای مصرف بزرگ از جمله فرصت های کشور برای تکمیل زنجیره ارزش و آغاز نهضت پتروپالایشگاه سازی است.

در حالی که خام فروشی نفت طی سالیان متمادی کشور را از عواید تولید محصولات با ارزش نفتی محروم کرده و اهرمی برای اعمال تحریم های نفتی بوده است.

از همین رو سیاست قطع وابستگی بودجه به نفت خام و پرهیز از خام فروشی جزء سیاست ها و قوانین کلان نظیر برنامه پنجم و ششم توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه وزارت نفت برای تشویق سرمایه گذاران چیست؟

برنامه وزارت نفت برای تشویق سرمایه گذاران چیست؟