مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-28سياسي

فداکاری که در ذات ایرانیان است، پایانی ندارد...


از  «دهقان فداکار» دهه بیستی و «دریاقلی» ناجی آبادان دهه سی ای، تا «فهمیده» بزرگمردِ کوچک دهه ی چهلی و آن معلم فداکار دهه پنجاهی، رسیدیم به «علی لندی» قهرمان دهه هشتادیِ امروز، - ایسنا/یزد از   دهقان فداکار دهه بیستی و دریاقلی ناجی آبادان دهه سی ای، تا  فهمیده بزرگمردِ کوچک دهه ی چهلی و آن معلم فداکار دهه پنجاهی، رسیدیم به  علی لندی قهرمان دهه هشتادیِ امروز، که نشان از ذات فداکار ایرانی ها دارد.

محمد جواد عابدی اردکانی فعال اجتماعی استان یزد در یادداشتی در وصف علی لندی و با عنوان فداکاری که در ذات ایرانیان است، پایانی ندارد ، آورده است؛ مگر می شود قصه ی ریز علی خواجوی قهرمان داستان دهقان فداکار که شب هنگام در سوز سرمای زمستان آذربایجان، لباس خود را آتش زد تا جان صدها مسافر قطاری را نجات بخشد یا ایثارگری حسین فهمیده 12 ساله که با نثار جانش در زیر تانک دشمن، رهبر یک ملت لقب گرفت را فراموش کرد.

هنوز یادمان نرفته و نخواهد رفت، قصه دلاوری دریاقلی سورانی که هشت کیلومتر را با دوچرخه ای قراضه رکاب زد تا یک شهر را، آبادان از سقوط به دست نظامیان بعثی نجات دهد.

هنوز گرم قصه ی معلم فداکار، حسن امید زاده که اسیر آتش شد تا جان 30 دانش آموز شفتی را نجات بخشد، بودیم که قهرمانی دیگر در سرزمین دلاوران و قهرمانان و فداکاران، نامش را در کت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فداکاری که در ذات ایرانیان است، پایانی ندارد...

فداکاری که در ذات ایرانیان است، پایانی ندارد...