مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:552021-09-28پزشكي

هاری در کمین افرادی که سگ نگه می دارند


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: افرادی که در خانه سگ نگهداری می کنند، باید به اصول بهداشتی آگاه بوده؛ در غیر این صورت بیماری هاری آن ها را درگیر خواهد کرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: افرادی که در خانه سگ نگهداری می کنند، باید به اصول بهداشتی آگاه بوده؛ در غیر این صورت بیماری هاری آن ها را درگیر خواهد کرد.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری هاری یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین حیوان و انسان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یکی از بیماری های مهم به شمار می آید.

وی افزود: اهمیت بیماری در میزان کشندگی بالا(100 درصد)، غیر قابل درمان بودن، افزایش روند موارد حیوان گزیدگی در انسان، تلفات دام، خسارات اقتصادی کلان و هزینه های بالای پیشگیری و درمان آسیب دیدگان است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می کند، گفت: حیوان هار علائمی از قبیل ترشح شدید بزاق، نداشتن توانایی بلع، ابراز خشم، حمله و گاز گرفتن اجسام، را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ آن را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاری در کمین افرادی که سگ نگه می دارند

هاری در کمین افرادی که سگ نگه می دارند