مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:402021-09-28دانش

سیاست های اجرایی سازی مصوبات کنکور بررسی می شود


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی سیاست های اجرایی سازی مصوبات کنکور در جلسه امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

- درباره آخرین وضعیت ساماندهی کنکور گفت: در جلسه امروز (سه شنبه هفتم مهرماه) ستاد نقشه جامع علمی کشور سیاست های اجرایی سازی مصوبات کنکور بحث و بررسی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طرح ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی در مجموع دارای 13 ماده است که 6 ماده اصلی آن، تصویب شده است، این مصوبات قرار است از سال 1402 اجرایی شود و به طور قطعی در کنکورهای 1400 و 1401 اعمال نخواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، برخی از این مصوبات به شرح زیر است: بر اساس یکی از مصوبه ها، در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور سراسری 40 درصد خواهد بود.

همچنین مصوب شده است که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی باشد.

بر اساس مصوبه دیگر، آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار خواهد شد تا فشار و اضطراب از روی دانش آموزان برداشته شود.

بر اساس مصوبه بعدی، مقرر شد نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می کنند تا دو سال اعتبار داشته باشد و دانش آموزان بتوانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های اجرایی سازی مصوبات کنکور بررسی می شود

سیاست های اجرایی سازی مصوبات کنکور بررسی می شود