مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:002021-09-28اقتصادي

20 هزار دار قالی فعال در سطح استان همدان


رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از وجود 15 تا 20 هزار دار قالی فعال در سطح این استان خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از وجود 15 تا 20 هزار دار قالی فعال در سطح این استان خبر داد.

آقایار فراشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان همدان دارای 50 هزار نفر بافنده فرش بوده که از این تعداد 20 هزار نفر دارای کارت قالیبافی هستند و از این افراد 13 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی شده اند.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه روستاییان و عشایر بخشی از بافندگان فرش دستباف توسط این کارگزاران این صندوق بیمه می شوند که این نوع از بیمه دارای از کار افتادگی و بازنشستگی بوده و تنها مشکل فاقد دفترچه درمانی بودن آن است.

فراشی با اشاره به اینکه 90 درصد از 50 هزار بافنده فرش دستباف سطح استان همدان را زنان شامل می شوند، تصریح کرد: سالیانه 20 هزار متر مربع فرش دستبافت در سطح استان همدان توسط بافندگان فرش تولید می شود و این استان جزء شش و یا هفت استان های برتر در تولید فرش و فعالیت های مرتبط با فرش به شمار می رود.

کبودراهنگ دارای ماهرترین و بیشترین بافندگان فرش دستباف در همدان وی میانگین تولید سالیانه فرش دستبافت به ازای هر بافنده فرش در استان همدان را کمتر از نیم متر برشمرد و ادامه داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 هزار دار قالی فعال در سطح استان همدان

20 هزار دار قالی فعال در سطح استان همدان