مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 04:452021-09-28پزشكي

میان وعده چه بخوریم؟


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف میان وعده سالم در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می تواند از نوسانات انسولین و قند خون طی روز جلوگیری کرده و باعث کاهش دریافت غذا و کنترل اشتها در وعده های غذایی اصلی شود.

- دکتر شیما عبدالهی در گفت و گو با ایسنا افزود: بنابراین توصیه می شود افراد سه میان وعده در بین وعده های غذایی اصلی مصرف کنند.

وی افزود: انواع سبزیجات می توانند از بهترین میان وعده ها باشد به خصوص در افراد شاغل که فرصت کمتری برای تهیه و مصرف میان وعده دارند، آماده سازی سبزیجاتی نظیر هویج و کرفس و یا خیار می تواند یک انتخاب غذایی سالم به شمار رود و فرد را از انواع ویتامین های موجود در آن بهره مند سازد.

وی با اشاره به اهمیت میوه ها، ادامه داد: مصرف میوه ها به دلیل محتوای قند موجود در آن ها باید کنترل شده (روزانه 4 عدد میوه متوسط) در طی روز باشد.

وی افزود: به منظور سهولت مصرف میوه و سبزیجات توصیه می شود این اقلام به صورت شسته و ضدعفونی شده در یخچال قرار بگیرد تا در زمان مصرف در دسترس باشند.

عبدالهی با بیان این که میوه های خشک را نیز می توان به عنوان میان وعده سالم در نظر گرفت، اضافه کرد: اما به دلیل از دست دهی آب، محتوای قند در هر واحد افزایش می یابد، بنابراین میوه تازه انتخاب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان وعده چه بخوریم؟

میان وعده چه بخوریم؟