مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 04:302021-09-28اقتصادي

پرونده سال زراعی 1400 با کاهش 16 درصدی بارش سپری شد


میانگین بارش 12 ماهه سال زراعی جاری استان نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت حدود 16 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود 27 درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، در حالی یک سال زراعی را پشت سر گذاشتیم که مشکلات کم بارشی و تنش خشکی برای همه ملموس بود.

باتوجه به ذخیره آبی در سدهای استان از سال گذشته کشاورزان توانستند سال زراعی را پشت سر بگذرانند اما از همین اکنون مشکلان در ارتباط با تنش های آبی قوت گرفت.

درحالی وارد روزهای آبتدایی سال زراعی جدید شدیم که شاهد بارندگی در استان هستیم این درحالی است که در سال های گذشته از روزهای پایانی تابستان به پیشواز بارندگی های پاییزی می رفتیم.

در مجموع براساس تحلیل ها و گزارش ها سال زراعی با کاهش بارندگی بسته شد که کماکان بر مدیریت مصرف و توجه به توصیه ها و هشدارها است.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش بینی فصلی بارش و دمای هوای استان مازندران در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: میانگین بارش 12 ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به شهریور ماه سال 1400 (براساس گزارش ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور) 543 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که حدود 645میلی متر بوده حدود 16 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده سال زراعی 1400 با کاهش 16 درصدی بارش سپری شد

پرونده سال زراعی 1400 با کاهش 16 درصدی بارش سپری شد