مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 04:302021-09-28سياسي

تعزیه اسرای شام در روستاهای کهگیلویه اجرا شد


تعزیه اسرای شام با نگاهی به صحنه اسارت اهل بیت در مسیر کوفه تا شام در روستاهای کهگیلویه اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، به همت گروه سقای عطشان تعزیه اسرای شام در روستاهای ضرغام آباد و طولیان اجرا شد.

این تعزیه با نگاهی به صحنه اسارت اهل بیت در مسیر کوفه تا شام و خطبه های غرای حضرت زینب س و ناله های حضرت رقیه س تا شهادت حضرت رقیه را یه تصویر کشید.

سید علی احمدی پور مدیر گروه و تعزیه گردان تعزیه سقای عطشان در حاشیه اجرا اظهار داشت: گروه تعزیه سقای عطشان همه ساله در ایام محرم و صفر اقدام به اجرای تعزیه می کند.

  وی با اشاره به قدمت 14 ساله این گروه تصریح کرد: تاکنون مجالس تعزیه شهادت امام حسین ، حضرت علی اکبر، حضرت عباس، حضرت قاسم و طفلان زینب و طفلان مسلم، خرابه های شام، اسرای دربار یزید، شهادت علی اصغر، شهادت حر و تعزیه کامل شهدای 72 تن یا تعزیه عصر عاشورا را اجرا کرده است.

احمدی پور افزود: گروه مربوط به کانون فرهنگی و هنری امام رضا ع روستای طولیان بوده و فعالیت خود را زیر نظر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه می دهد.

وض با قدردانی از همکاری دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اجرا تعزیه عوامل و نقش آفرینان این گروه را به شرح ذیل اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه اسرای شام در روستاهای کهگیلویه اجرا شد

تعزیه اسرای شام در روستاهای کهگیلویه اجرا شد