مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 01:002021-09-27بين الملل

اسراییل قدرت ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران را ندارد


ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعتراف کرد که اسراییل توان نظامی برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه المنار فلسطین، اولمرت در مقاله ای در روزنامه هاآرتص نوشت: اسراییل به صورت عملی فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیکی است تا به وسیله آن به مراکز هسته ای ایران حمله و آن را همانگونه که در سال 1981 در عراق و در سال 2007 در سوریه انجام داد، به طور کامل نابود کند.

در ادامه مقاله اولمرت آمده است: سیاست نتانیاهو در سال های گذشته و تهدید های مکرر او در رابطه با این که ایران در آستانه هسته ای قرار دارد، درست نبود، چرا که غنی سازی اورانیوم الزاما نمی تواند ایران را به آستانه هسته ای تبدیل کند.

وی افزود: ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که ظرف چند ماه به غنی سازی با حجم لازم از اورانیوم برای تبدیل شدن به یک کشور هسته ای دست بزند.

وی از رویکرد ایران هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.

اولمرت سخنان اخیر ایهود باراک دیگر نخست وزیر سال های گذشته اسراییل در رابطه با عدم آمادگی ایران برای رسیدن به یک کشور هسته ای را تأیید کرد و گفت که این نظر بسیار صحیح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل قدرت ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران را ندارد

اسراییل قدرت ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران را ندارد