مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 00:452021-09-27بين الملل

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه


شبکه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که یک کاروان نظامی ترکیه ای به سوی ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه حرکت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، المیادین اعلام کرد که این کاروان از گذرگاه کفرلوسین به سوی ادلب حرکت کرده است.

حرکت کاروان نظامی ترکیه به اطراف ادلب ساعاتی پس از آن روی می دهد که فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خروج فوری نظامیان غیر قانونی از خاک کشورش شده است.

المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، افزود: هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین الملل به شمار می رود.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت های ترکیه از تروریست ها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می دهد و آن را به مخزن تروریست های خارجی تبدیل کرده است.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف در 2 عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهر های الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه