مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 23:352021-09-27سياسي

چرا فکر می کنیم قدیم همه چیز بهتر بود؟


اگر شما هم اهل پرسه زدن در اینستاگرام و یوتیوب باشید، احتمالاً به ویدیو یا عکس هایی برخورده اید که روی شان با تیترهای درشت زردرنگی نوشته شده : - اگر شما هم اهل پرسه زدن در اینستاگرام و یوتیوب باشید، احتمالاً به ویدیو یا عکس هایی برخورده اید که روی شان با تیترهای درشت زردرنگی نوشته شده : فلان در دهه ی شصت ! یا بهمان در دهه ی هفتاد ! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حتّی اگر اشتیاق چندانی به فضای مجازی نداشته باشید، دست کم یک بار برنامه های تلویزیونی یا تیزرهای تبلیغاتی را که محتوای نوستالژیک دارند، دیده اید.

برنامه هایی که با بازپخش تکّه هایی از سریال های قدیمی یا مسابقات هفتگی، تقلا می کنند تا آن شور سابق، آن حس جوانی و کودکی را در مخاطب زنده کنند.

محتواهایی که صرفاً بازتولید می شوند تا هیچ نداشته باشند الا تکاندن خاطرات؛ چیزی که شاید بسیاری به آن حال خوب بگویند و از مصرف شان لذّت ببرند.

طیف نوستالژیک در فرهنگ ایرانی گستره ی وسیعی دارد.

این طیف از گذشته های دور و باستانی که شامل فتوحات و کشورگشایی شاهان و فرمانروایان هخامنشی است، شروع می شود و به چند دهه ی گذشته و تمسخر طریقه ی لباس پوشیدن و آرایش موها می رسد.

البته این تمام ماجرا نیست و رشد امر نوستالژیک تنها در ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام محدود نمی شود؛ این امر در سینما، موسیقی، کتاب و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فکر می کنیم قدیم همه چیز بهتر بود؟

چرا فکر می کنیم قدیم همه چیز بهتر بود؟