مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 21:202021-09-27بين الملل

چشم پوشی دیوان کیفری بین المللی از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان


چشم پوشی دیوان کیفری بین المللی از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم ارتکاب جنایات مختلف و نقض حقوق بشر طی دو دهه اشغال افغانستان توسط نظامیان آمریکایی، اما دیوان کیفری بین المللی قصد تحقیق درباره این جنایات جنگی آمریکا را ندارد.

کریم خان یکی از دادستان های این نهاد قضایی جهانی شامگاه دوشنبه (به وقت ایران) اعلام کرد به دنبال گرفتن حکم تایید برای ازسرگیری تحقیقات حول جرائم جنگی در افغانستان توسط طالبان و دیگر گروه های شبه نظامی در این کشور است اما این تحقیقات شامل جنایات آمریکایی ها نمی شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، این درخواست به بهانه بازگشت طالبان به قدرت پس از تسلط یافتن بر افغانستان در پی فرار نظامیان آمریکایی طراحی شده و برای تایید به قضات دیوان کیفری بین المللی ارسال شده است.

پیش از این دادستان های این دادگاه تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی نظامیان آمریکایی و نیروهای امنیتی دولتی افغانستان انجام داده بودند اما کریم خان اکنون می گوید قصد دارد به دلیل نبود امکانات و عدم دسترسی کاقی به اطلاعات، آن مسئله را از اولویت خارج کند.

بر اساس این گزارش، فعالان حقوق بشری در افغانستان به این اقدام دادستان دیوان کیفری بین المللی اعتراض کرده و آن را توهینی به هزاران قربانی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم پوشی دیوان کیفری بین المللی از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان

چشم پوشی دیوان کیفری بین المللی از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان