مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 14:452021-09-27اقتصادي

سرنوشت تجارت ایران با اعراب چه می شود؟


هر چند بخش عمده تجارت خارجی ایران در سال های گذشته با کشورهای منطقه و همسایه رقم خورده اما به نظر می رسد هنوز بخش مهمی از بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دسترس تجار ایرانی دور مانده است.

- هر چند بخش عمده تجارت خارجی ایران در سال های گذشته با کشورهای منطقه و همسایه رقم خورده اما به نظر می رسد هنوز بخش مهمی از بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دسترس تجار ایرانی دور مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براوردهای رسمی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که بخش مهمی از تجارت ایران با پنج کشور انجام می شود و اگر چین را کنار بگذاریم، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان مقصد صادرات یا مبدا واردات بخش مهمی از تجارت ایران در سال های اخیر بوده اند که همگی همسایه خاکی یا آبی ایران به شمار می روند.

در کنار آن افزایش تجارت با اورسیا نیز نشان می دهد که بخش مهمی از تجارت سالانه ایران در میان کشورهای همسایه رقم می خورد؛ هرچند در این بین بازار محصولات ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس چندان گسترده نیست.

این در حالی است که این کشورها در طول سال واردات بسیار گسترده ای دارند و صادرکنندگان ایرانی به شکل بالقوه بازار مهمی را در این میان فراموش کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت تجارت ایران با اعراب چه می شود؟

سرنوشت تجارت ایران با اعراب چه می شود؟