مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 13:452021-09-27بين الملل

کشف اسرار دایناسورها با بررسی غضروف های فسیل شده!


پژوهشگران چینی سعی دارند با بررسی سلول های غضروف موجود در فسیل یک دایناسور، به بینش های جدیدی در مورد این حیوانات دست پیدا کنند.

- پژوهشگران چینی سعی دارند با بررسی سلول های غضروف موجود در فسیل یک دایناسور، به بینش های جدیدی در مورد این حیوانات دست پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، دیرینه شناسان، سلول های غضروف را از فسیل یک دایناسور که در چین به خوبی حفظ شده است، جدا کرده اند.

هسته سلول ها هنوز آثار مولکول های زیستی و سایر ساختارهای آلی را در بر دارد و دانشمندان حتی می توانند تشخیص دهند که سلول های ویژه در زمان مرگ در کدام مرحله از چرخه طبیعی قرار داشته اند.

استخوان ها معمولا تنها چیزی هستند که دانشمندان هنگام بازسازی دایناسورها با آنها کار می کنند اما دانشمندان گاهی خوش شانس هستند و چیزهای بیشتری پیدا می کنند.

پر، پوست، تخم دایناسور و حتی مغز آنها نیز پیشتر کشف شده اند و بینش های جدیدی در مورد این حیوانات شگفت انگیز آشکار کرده اند.

برخی از بهترین نمونه های نگهداری شده، از جیول بیوتا (Jehol Biota) به دست آمده اند که یک اکوسیستم مربوط به دوره کرتاسه پیشین (Early Cretaceous‎) در شمال شرقی چین است.

لی ژینگ (Li Zhiheng)، از پژوهشگران این پروژه گفت: داده های زمین شناسی، طی چندین سال به دست آمده اند و نشان می دهند که حفاظت از فسیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اسرار دایناسورها با بررسی غضروف های فسیل شده!

کشف اسرار دایناسورها با بررسی غضروف های فسیل شده!