مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 12:152021-09-27سياسي

هدف قیام امام حسین(ع) نجات جامعه از جهالت بود


هدف قیام امام حسین (ع) این بود تا جامعه را از جهالت و نادانی و حیرت و سرگردانی نجات داده و به آنها بصیرت دهد.

- گناوه- امام جمعه گناوه گفت: هدف قیام امام حسین (ع) این بود تا جامعه را از جهالت و نادانی و حیرت و سرگردانی نجات داده و به آنها بصیرت دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در آیین قرائت زیارت اربعین در مصلی جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین از اعدادی که در روایات اسلامی و آیات قرآن به آن اشاره شده است و در آیات متعدد خداوند نسبت به عدد اربعین عنایت داشته است.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین امام حسین (ع) در روایات ائمه اطهار (ع) افزود: از جمله در روایات اسلامی روایتی از امام حسن عسکری (ع) است که پنج علامت و نشانه را برای مؤمن ذکر فرمودند که خصوصیات شیعه را با غیر شیعه متمایز می کند و یکی از آنها زیارت اربعین است.

وی گفت: در این روایت از امام حسن عسکری (ع) در کنار خصوصیت 51 رکعت نماز، زیارت اربعین ذکر شده است و همانگونه که نماز ستون و عمود دین است زیارت اربعین نیز ستون ولایت است.

وی گفت: فرازهای زیارت پرفیض اربعین که درباره امام حسین (ع) توسط امام صادق (ع) بیان شده است قابل تأمل، تدبر و دقت بسیار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف قیام امام حسین(ع) نجات جامعه از جهالت بود

هدف قیام امام حسین(ع) نجات جامعه از جهالت بود