مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 12:052021-09-27اقتصادي

خرید سیب صنعتی استانهای غربی کشور آغاز می شود


مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشوربه ویژه استانهای آذربایجان غربی و شرقی خبرداد.

- ، اسماعیل قادری فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از فردا سه شنبه (ششم مهر) عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشور آغاز می شود، افزود: خبرهای داغی که در روزهای گذشته در رسانه ها و از جمله رسانه ملی پخش شد موضوع خرید سیب صنعتی و یا همان سیب درجه سه بود، سیب هایی که ناشی از وزش باد و اضافه محصولات نارسی که به نوعی ضایعات کشاورزی محسوب می شوند و حالا روی دست کشاورزان باد کرده است.

وی اضافه کرد: باوجود خشکسالی هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود 400 هزار تن سیب صنعتی این روزها بر روی دست کشاورزان بماند.

قادری فر اضافه کرد: به عنوان مسئولی که روزهای اول و دوم خود را در این سمت سپری می کنم این نوید را به کشاورزان می دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت گذاری و استفاده از این سیب ها برای کنستانتره مدیریت و هدفمند شده است که مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد استفاده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید سیب صنعتی استانهای غربی کشور آغاز می شود

خرید سیب صنعتی استانهای غربی کشور آغاز می شود