مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 11:352021-09-27حوادث

طوفان شن 112 کیلومتری زابل را در غبار محو کرد/ کاهش شعاع دید تا 300 متری


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز طوفان گرد و خاک و شن با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را درنوردید و دید افقی را آنقدر کاهش داد که تنها اجسام با فاصله 300 متر قابل رویت بود.

- محسن حیدری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طوفان گرد و خاک و شن با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت صبح امروز زابل در شمال استان را درنوردید و دید افقی را آنقدر کاهش داد که تنها اجسام با فاصله 300 متر در فرودگاه شهر قابل رویت بود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: این دومین طوفان شن شدید امسال است که بیشترین کاهش دید افقی را از ابتدای سال تا کنون ایجاد کرده است.

البته حدود دو طوفان شن با همین سرعت نیز روی داده است که نسبت به امروز کاهش دید کمتری داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تا امروز هشت توفان گردوخاک و شن در زابل روی داده که طوفان شن روز 18 شهریور با سرعت 122 کیلومتر بر ساعت بوده است.

حیدری ادامه داد: بر اساس گزارش های محلی طوفان امروز موجب اختلال در ترددهای جاده ای محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه بخشی از محور زاهدان- زابل شده است.

وی گفت: با توجه به میدان باد حاکم بر منطقه پیش بینی می شود غبار ناشی از طوفان مناطق شمالی استان به تدریج به برخی نواحی شرقی و مرکزی استان نیز نفوذ کند و موجب کاهش دید افقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان شن 112 کیلومتری زابل را در غبار محو کرد/ کاهش شعاع دید تا 300 متری

طوفان شن 112 کیلومتری زابل را در غبار محو کرد/ کاهش شعاع دید تا 300 متری