مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 10:352021-09-27اقتصادي

رکورد ترخیص کالای ضروری از گمرک شکسته شد/5.3میلیون تن کالا در شهریور ترخیص شد


در شهریور ماه سال جاری با توجه به ترخیص 5 میلیون و 300 هزار تن کالاهای ضروری به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون دلار، رکورد تازه ای از سوی گمرک در ترخیص کالاهای وارداتی به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط با 2 میلیون و 500 هزار تن به ارزش یک میلیارد دلار بودند.

  میراشرفی اضافه کرد: گاز طبیعی مایع شده، متانول، پلی اتیلن، محصولات نیمه تمام آهنی، شمش آهن، پروپان، اوره، بنزین، میله های آهنی و کاتد از مهمترین اقلام صادراتی کشور در مدت مذکور بوده است.

رییس کل گمرک ایران درخصوص آمار کالاهای وارداتی در شش ماهه نخست امسال اظهارداشت: در این مدت 19 میلیون و یکصد هزار تن به ارزش 23 میلیارد و یکصد میلیون دلار از نقاط مختلف جهان وارد کشورمان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 99، از حیث وزن 15 درصد و از لحاظ ارزش 37 درصد رشد داشت.

معاون وزیر اقتصاد عمده ترین کشورهای طرف معامله واردات با کشورمان را امارات متحده عربی با 5 میلیون و 900 هزار تن کالا به ارزش 7 میلیارد و 300 میلیون دلار، چین با یک میلیون و 500 هزار تن به ارزش 5 میلیارد دلار، ترکیه با 2 میلیون و یکصد هزار تن به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون دلار، سوییس با یک میلیون تن به ارزش 900 هزار دلار اعلام کرد و گفت: ده قلم اول کالاهای وارداتی کشورمان در این مدت را تلفن همراه، ذرت، سویا، روغن دانه آفتاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد ترخیص کالای ضروری از گمرک شکسته شد/5.3میلیون تن کالا در شهریور ترخیص شد

رکورد ترخیص کالای ضروری از گمرک شکسته شد/5.3میلیون تن کالا در شهریور ترخیص شد