مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 09:452021-09-27بين الملل

روسیه: اتحادیه اروپا از اصول استعماری پیروی می کند


ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا همچنان مانند سده های گذشته از اصول استعماری پیروی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: زاخارووا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 تصریح کرد: اتحادیه اروپا در اعمال و مواضع خود در امور جهانی هیچگاه از اصول استعمارگری دست نکشید.

وی افزود: اتحادیه اروپا همواره به خود حق داده است در امور کشورهای دیگر بدون هر گونه دلیل منطقی و بی پایه و اساس مداخله کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنچه که مربوط به جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و درک وی از آنچه که در حوزه مسوولیت اتحادیه اروپا قرار می گیرد می شود، این ادعا که دوره استعمار به پایان رسیده نادرست است.

زاخارووا مسوولان اتحادیه اروپا را متهم کرد که نه فقط اصول و معیارهای استعمارگری را از یاد نبرده بلکه همواره با آن زندگی کرده و اینک نیز این اصول را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا ظاهرا نشان می دهد که از اصول دمکراتیک پیروی می کند اما جهان بینی آن در مورد کشورهای دیگر بر اصول استعماری استوار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اینکه غرب به خود اجازه می دهد به تعیین سرنوشت جهان بپردازد بدون اینکه از آن چنین درخواستی کنند، ابراز تاسف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: اتحادیه اروپا از اصول استعماری پیروی می کند

روسیه: اتحادیه اروپا از اصول استعماری پیروی می کند