مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 08:052021-09-27بين الملل

تنش آبی همچنان گریبانگیر کرمان / انتقال آب هلیل رود تا کی ادامه می یابد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو؛ هلیل رود، رودخانه ای سرنوشت ساز در جنوب استان کرمان است که از گذشته های دور، باعث آبادانی شهر های پیرامون خودش بوده؛ - انتقال آب رودخانه هلیل رود به شمال استان کرمان، می تواند جنوب کشور را با بحران های بزرگ زیست محیطی مانند ریزگردها رو به رو کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو؛ هلیل رود، رودخانه ای سرنوشت ساز در جنوب استان کرمان است که از گذشته های دور، باعث آبادانی شهر های پیرامون خودش بوده؛ تمدن جیرفت در سایه این رودخانه قد علم کرده و معیشت شهروندان و روستانشینان سه استان جنوبی کشور در گرو هلیل رود قرار داشته است؛ با این حال، سال های درازی است که این رودخانه با خشکسالی سروکله می زند و حیات و ممات منطقه استراتژیک جازموریان را با مشکل مواجه کرده است.

استان کرمان تنها استانی است که دو جهاد کشاورزی دارد؛ یک جهاد کشاورزی در کرمان است و دیگری در جیرفت که کاملا وابسته به هلیل رود است.

بحران آب و انتقال آب کرمان طبق آخرین سرشماری در سال 95، با 738 هزار و 724 نفر، چند سال است که در فصل تابستان با بحران کمبود آب شرب دست و پنجه نرم می کند و به گفته مسئولان در صورت تامین نشدن منبع آبی پایدار، در اینده نزدیک شاهد قطعی گسترده اب در این شهرستان خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی همچنان گریبانگیر کرمان / انتقال آب هلیل رود تا کی ادامه می یابد؟

تنش آبی همچنان گریبانگیر کرمان / انتقال آب هلیل رود تا کی ادامه می یابد؟