مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 06:252021-09-27بين الملل

شروط اردوغان برای طالبان درباره فرودگاه کابل؛ تشکیل دولت فراگیر و حفظ حقوق زنان


رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه هشدار داد، در صورت عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، آنکارا درباره اداره فرودگاه کابل توافقی با طالبان انجام نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کمتر از یک ماه از اظهارات ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره مذاکره با آنکارا و دوحه برای راه اندازی فرودگاه کابل می گذرد، رییس جمهور ترکیه برای حضور این کشور در در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا، بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد و این موضوع را عاملی حیاتی در حصول تواق با طالبان برای اداره و راه اندازی فرودگاه کابل خواند.

رییس جمهور ترکیه در گفت و گو با این رسانه آمریکایی، به اقدام طالبان در تشکیل دولت در افغانستان اشاره کرد و گفت که این دولت، یک دولت فراگیر نیست.

اردوغان تصریح کرد: دولت در افغانستان فراگیر نیست، همه جناح های مختلف را در بر نمی گیرد.

تا زمانی که مساله این طور باشد ما در افغانستان حضور نخواهیم داشت، اما اگر دولت فراگیرتر باشد، ما به عنوان ترکیه می توانیم آنجا حضور داشته باشیم .

رییس جمهور ترکیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما انتظار داریم که همه زنان در هر جنبه ای از زندگی در افغانستان به شیوه ای بسیار فعال مشارکت داشته باشند و هر زمان که زنان در هر جنبه ای از زندگی فعال تر شوند، ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط اردوغان برای طالبان درباره فرودگاه کابل؛ تشکیل دولت فراگیر و حفظ حقوق زنان

شروط اردوغان برای طالبان درباره فرودگاه کابل؛ تشکیل دولت فراگیر و حفظ حقوق زنان