مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 06:102021-09-27اقتصادي

تداوم نابسامانی در بازار جوجه یکروزه


نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه مجددا افزایش یافته و به بیش از 8000تومان رسیده است، گفت:بایستی برای جلوگیری از سودجویی و حمایت از مصرف کننده وتولیدکننده برای عرضه جوجه یکروزه مسیر مشخصی تعریف شود.

- حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اگر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تنظیم بازار قصد کنترل قیمت جوجه، تنظیم بازار مرغ، جلوگیری از سودجویی و پایمال شدن حق تولیدکننده را دارد بایستی برای توزیع و عرضه جوجه یکروزه فرآیند و مسیر مشخصی تعریف کند، اظهار کرد:باید دقیقا مشخص شود بر اساس چه سازوکاری جوجه یکروزه باید از واحدهای مرغ مادر خارج شود و به واحد مرغ گوشتی برسد.

وی ادامه داد: واحدهای مرغ مادر بایستی مکلف شوند که بر اساس حواله های جهاد و یا حواله های تشکل ها، جوجه را با نرخی که نیازمند اصلاح است، تحویل دهند و اگر این واحدها تحویل جوجه با نرخ مصوب را رعایت نکردند، لازم است سامانه بازارگاه برای آنها مسدود شود.

این راحت ترین راه موجود است و نیاز به تعریف هیچ فرآیند پیچیده ای ندارد.

قیمت مرغ و جوجه باید اصلاح شود وی قیمت 4200تومانی مصوب برای جوجه را سرکوب قیمت دانست و گفت: قیمت واقعی و منطقی جوجه بیش از 5000تومان بوده و لازم است برای حمایت از تولید هم قیمت جوجه و هم قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم نابسامانی در بازار جوجه یکروزه

تداوم نابسامانی در بازار جوجه یکروزه