مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 05:552021-09-27بين الملل

عبور تحریک آمیز ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان


علی رغم هشدارهای پکن به غرب در خصوص پرهیز از هرگونه اقدام تحریک آمیز در قلمرو این کشور، یک ناوچه انگلیسی از تنگه حساس تایوان عبور کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم هشدارهای پی در پی پکن به غرب در خصوص هرگونه اقدام تحریک آمیز در قلمرو این کشور، یک ناوچه انگلیسی امروز (دوشنبه) در مسیر خود به ویتنام از تنگه حساس تایوان عبور کرد.

خبرگزاری رویترز بر اساس توییتی رسمی گزارش داد که در میان افزایش تنش ها میان پاسخ نداد و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که از نوع مأموریت کشتی های خارجی در تنگه تایوان اطلاعی ندارد.

وی به زبان تایپه ای به خبرنگاران گفت: وقتی آن ها از تنگه عبور می کنند، ارتش کشور ما اوضاع را تحت کنترل دارد اما مداخله نمی کند .

کشتی بریتانیایی اچ م اس ریچموند با استقرار در دریای چین شرقی در عملیات اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی مشارکت دارد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور تحریک آمیز ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان

عبور تحریک آمیز ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان