مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 05:402021-09-27سياسي

علامه حسن زاده آملی: دهان، باب الله است؛ مواظب صادرات و وارداتش باشید


هیچ چیز بنده ام را به اندازه واجبات به من نزدیک نمی کند و با انجام آن بنده ام آن قدر به من نزدیک می شود که من دوستش دارم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، علامه حسن حسن زاده آملی از علما و عارفان بنام معاصر پس از یک دوره بیماری، روز گذشته (شنبه سوم مهر ماه) به ملکوت اعلی پیوست.

این سالک الی الله که متولد 1307 است در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیأت و طب نیز تبحر داشت، ایشان از اساتیدی چون مهدی الهی قمشه ای، علامه شعرانی، علامه طباطبایی و سیدمحمدحسن الهی بهره برد و از علامه شعرانی، اجازه اجتهاد و اجازه نقل حدیث دریافت کرد.

آنچه در ادامه می خوانید آداب سلوک از منظر علامه حسن زاده آملی از کتاب صراط سلوک  است که پیش تر در سال 1392 با همین عنوان در خبرگزاری فارس منتشر شده است: ادب سرمایه راه حضرت استاد در نامه ای به یکی از دوستانش این گونه مرقوم فرمودند: این رباعی که از طبع این بنده فقیر الی الله جاری شده است، به حضور دوست بزرگوار جناب آقای .

تقدیم می دارد: سرمایه راهرو حضور و ادب است آنگاه یکی همت و دیگر طلب است ناچار بود راهرو این چار اصول ورنه به مراد دل رسیدن عجب است مولوی در این باره می گوید: از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم شد از لطف رب بی ادب تنها خود را داشت بد بلکه آتش بر همه آفاق زد بی ولایت نامحرم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه حسن زاده آملی: دهان، باب الله است؛ مواظب صادرات و وارداتش باشید

علامه حسن زاده آملی: دهان، باب الله است؛ مواظب صادرات و وارداتش باشید