مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 05:152021-09-27اجتماعي

تیشه بر جان دریاچه ارومیه با از سرگیری سدسازی


سازمان حفاظت محیط زیست در حالی در انتظار سکاندار جدید است که زمزمه ها و تلاش هایی برای اجرا و تکمیل پروژه های سدهای نیمه ساخت حوضه دریاچه ارومیه مطرح شده است.

- سازمان حفاظت محیط زیست در حالی در انتظار سکاندار جدید است که زمزمه ها و تلاش هایی برای اجرا و تکمیل پروژه های سدهای نیمه ساخت حوضه دریاچه ارومیه مطرح شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از اواسط دهه 80 روند خشک شدن دریاچه ارومیه - بزرگترین دریاچه داخلی کشور - به محل نگرانی و یکی از بزرگترین دغدغه های زیست محیطی کشور و حتی منطقه تبدیل شده است؛ دریاچه ای در مرز آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که خشک شدن آن علاوه بر آثار مخربی که بر اکوسیستم و حیات اجتماعی جوامع بومی منطقه برجای می گذارد، می تواند این دریاچه را به یکی از بزرگترین منابع گردوغبار نمکی منطقه تبدیل کند.

از حدود 15 سال گذشته در پی اطلاع رسانی و هشدار کارشناسان نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه اکنون دیگر کسی نیست که نگران حیات این دریاچه نباشد.

ستاد احیای دریاچه ارومیه در دولت یازدهم نیز برای رسیدگی به وضعیت این دریاچه در سال 92 آغاز به کار کرد و از نخستین اقداماتی که در زمینه احیای این دریاچه انجام شد، متوقف کردن 33 سد در دست اجرا و یا مطالعه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بود که از جمله مهمترین آن ها می توان به توقف احداث چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه بر جان دریاچه ارومیه با از سرگیری سدسازی

تیشه بر جان دریاچه ارومیه با از سرگیری سدسازی