مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 04:302021-09-27پزشكي

آیا ابتلا به کرونا باعث کاهش قدرت باروری آقایان می شود؟


در ماه های اخیر و پس از گذشت حدود دو سال از همه گیری کرونا، مطالب مختلفی درباره عوارض ابتلا به کووید-19 منتشر شده و یکی از موضوعات مهم آن کاهش قدرت باروری در مردان مبتلا به ویروس کرونا بوده است.

- در ماه های اخیر و پس از گذشت حدود دو سال از همه گیری کرونا، مطالب مختلفی درباره عوارض ابتلا به کووید-19 منتشر شده و یکی از موضوعات مهم آن کاهش قدرت باروری در مردان مبتلا به ویروس کرونا بوده است.

آیا ابتلا به بیماری کووید-19 باعث کاهش توان باروری آقایان می شود؟ آیا دریافت واکسن کرونا مانع اقدام به بارداری یا درمان ناباروری است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهرنگ آبادپور، جراح و متخصص اورولوژی و ناباروری مردان و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا برای پاسخ به این پرسش ها در ابتدا یادآور شد: باید توجه داشت که کل زمانی که بشر با این ویروس مواجه شده، کمتر از دو سال است و بنابراین، دانش امروز ما مبتنی بر مطالعات انجام شده در همین مدت محدود است و نمی توان درباره عوارض و آثار طولانی مدت این بیماری اظهار نظر کرد.

دکتر آبادپور با اشاره به شباهت های ویروس کرونای جدید با سارس گفت: در سال 2002 جهان شاهد اپیدمی بیماری سارس یا بیماری فوق حاد ریوی در بزرگسالان بود که کروناویروس جدید از نظر ظاهری، ساختاری و چرخه تکثیر شباهت بسیاری به ویروس سازی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ابتلا به کرونا باعث کاهش قدرت باروری آقایان می شود؟

آیا ابتلا به کرونا باعث کاهش قدرت باروری آقایان می شود؟